Administrator

Administrator@zsm1walcz.pl

Zespoł Szkół Miejskich nr1 w Wałczu

Postaw na zdrowie


Witam wszystkich serdecznie...                      

 Jeśli zawarte tu porady na temat zdrowia będą  dla Ciebie drogi czytelniku pierwszym krokiem do zmiany złych nawyków na lepsze to zapraszam do lektury....  Po prostu -  postaw na zdrowy tryb życia!

 

Postaw na zdrowie

  

 Nowy trend „bycia zdrowym” to nie tylko moda, ale coraz częściej konieczność. We współczesnym świecie, aktywność fizyczna nieustannie spada. O tym, że pogarszający się stan zdrowia polskiego społeczeństwa nie jest czymś wymyślonym, świadczą pojawiające się w prasie artykuły, rozmowy na temat zdrowia w gronie znajomych, a także całkiem poważne oficjalne debaty telewizyjne. Coś w tym musi być, że tak często jest to poruszane. Złe nawyki żywieniowe nakładają się latami, pozwalając naszym ciałom przybierać coraz więcej tłuszczu, a tym samym tracić nabytą w wieku 20-25 lat optymalną wydolność fizyczną. To właśnie wtedy osiągamy szczyt możliwości wydolnościowych. Należałoby później podtrzymywać osiągnięty poziom, ale niestety niewielu może pochwalić się systematycznością w treningu a do tego uszczuplaniem diety. Systematyczne dbanie o zdrowie to nie tylko wizyty u lekarzy ale także wdrażania zasad racjonalnej diety i systematycznej aktywności fizycznej.

 Aby odżywiać się zdrowo i dbać o swoje ciało nie trzeba naprawdę wiele. Wystarczy wystrzegać się na co dzień niezdrowej żywności, zapewniać swojemu ciało regularną porcję ruchu oraz pamiętać o kilku nawykach.

 Pierwszy z nich to picie wody w dużych ilościach. Chociaż nie jest to na początku proste to warto przyzwyczaić się do picia codziennie ok 1,5-2 l wody. Mam tu na myśli wodę mineralną, a nie słodzone gazowane napoje (których powinniśmy się wystrzegać). Woda nawadnia organizm, świetnie wpływa na nasza skórę oraz sprzyja odchudzaniu.

 Kolejny zdrowy nawyk to regularne posiłki co 3-4 godziny. Organizm otrzymujący regularnie porcję kalorii szybko ją przetwarza dzięki czemu nie tyjemy tak, jak wtedy gdy pochłaniamy ogromne porcje 2-3 razy dziennie.

 Następny bardzo ważny punkt zdrowego odżywania to codzienne jedzenie śniadania. Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i dzięki niemu kolejne posiłki są dużo mniejsze, co też świetnie wpływa na naszą figurę.

 Pozbycie się z diety cukru i soli to też świetny nawyk żywieniowy. Cukier bardzo źle wpływa nie tylko na nasze zęby i wagę, ale także powoduje osłabienie odporności czy wzrost ciśnienia. Nadciśnienie powoduje także nadmierne używanie soli, która też znacząco zwiększa ryzyko nowotworu żołądka.

MG