Zespoł Szkół Miejskich nr1 w Wałczu

Administrator@zsm1walcz.pl

Wycieczka do Gdańska - Gniewu - Malborka

Wycieczka do Gdańska- Gniewu – Malborka

Dnia 11 maja w godzinach porannych grupa uczniów z klasy IIa i IId gimnazjum razem ze swoimi wychowawczyniami p. Anną Łukaszewicz i Aleksandrą Wnuk udała się na trzydniową wycieczkę do Gdańska- Gniewu i Malborka.

Droga do Gdańska minęła szybko i spokojnie. O godzinie 12:30 czekała na nas pani przewodnik Ewa Jaroszyńska, która oprowadziła nas po Gdańsku. Zwiedzanie zaczęliśmy od Długich Ogrodów, następnie przeszliśmy do Wyspy Spichrzów, do Zielonej Bramy i przez Długie Pobrzeże. Podziwialiśmy z zewnątrz Kościół Mariacki, przeszliśmy Długi Targ z Dworem Artusa i Fontanną Neptuna. Następnie podzieliliśmy się na cztery grupy i w grupach mieliśmy do wykonania zadania dotyczące historii i zabytków Gdańska. Po grze miejskiej udaliśmy się do Katedry Oliwskiej a następnie przejechaliśmy do Orłowa na molo. Po krótkim odpoczynku nad morzem skierowaliśmy się do schroniska.

W drugim dniu po śniadaniu przejechaliśmy do portu gdyńskiego, gdzie zwiedziliśmy okręt ORP Błyskawica. W tym dniu odwiedziliśmy Centrum Nauki Experyment. W bardzo miły sposób spędziliśmy w nim czas. Mogliśmy na interaktywnych wystawach przeprowadzać różnego rodzaju doświadczenia. Po południu przejechaliśmy do Gniewu, gdzie czekało na nas widowisko „Wakacje z duchami” oraz nocne zwiedzanie zamku. Podczas widowiska było groźnie, strasznie i co jakiś czas było słychać nasze krzyki przerażenia.

W trzecim dniu pojechaliśmy do Malborka, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po Zamku i opowiedziała wydarzenia z odległej historii. Zwiedzanie w Malborku było naszym ostatnim punktem programu. Wczesnym wieczorem 13 maja wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń do Wałcza.

Tekst: Aleksandra Wnuk

Droga do Gdańska minęła szybko i spokojnie. O godzinie 12:30 …