Zespoł Szkół Miejskich nr1 w Wałczu

Administrator

Administrator@zsm1walcz.pl

Wycieczka do Trójmiasta

Wyjechaliśmy w poniedziałek o siódmej rano. Szybko minęła kilkugodzinna podróż autobusem. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk. Po spotkaniu ze wspaniałym przewodnikiem na Długich Ogrodach udaliśmy się na Westerplatte. Tam poznaliśmy dokładnie historię tego miejsca, złożyliśmy hołd obrońcom półwyspu i udaliśmy się z powrotem do Gdańska Głównego. Zwiedzaliśmy Stare Miasto, Drogę Królewską, ulicę Długą , Długie Pobrzeże, ulicę Mariacką. Zatrzymaliśmy się przy Żurawiu i Fontannie Neptuna. Zwiedziliśmy Bazylikę Mariacką i inne kościoły na Starym Mieście. Podziwialiśmy znajdujące się w nich dzieła sztuki. Odważniejsi weszli na wieżę widokową i obejrzeli panoramę całego Gdańska. Zmęczeni pojechaliśmy do schroniska na nocleg.

Na drugi dzień po śniadaniu udaliśmy się do znanej dzielnicy Gdańska – Oliwy. Tam oglądaliśmy Park Oliwski ze słynnymi francuskimi i angielskimi ogrodami przed Pałacem Opatów, a przede wszystkim zwiedziliśmy Katedrę Oliwską , w której wysłuchaliśmy koncertu organowego. Później pojechaliśmy do Oliwskiego Ogrodu Zoologicznego na spotkanie z naszymi pupilami. Pogoda była wspaniała, a radości nie było końca. Po południu udaliśmy się do Sopotu. Poznaliśmy historię uzdrowiska, pospacerowaliśmy po słynnym Monciaku i Sopockim Molo.  Podziwialiśmy uroki tego miejsca, kupowaliśmy pamiątki.

W środę musieliśmy już, niestety, wracać . W Gdańsku podeszliśmy do Centrum „Solidarności”. Obejrzeliśmy pomnik Poległych Stoczniowców , bramę Stoczni Gdańskiej, złożyliśmy hołd ludziom walczącym o wolną Polskę. Następnie udaliśmy się do Gdyni. Z wielkim zainteresowaniem obejrzeliśmy Akwarium Morskie oraz okręt wojenny „Błyskawica”. Spacer po porcie utrudniała padająca mżawka. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wałcza.  „Wesoły autobus” dotarł na miejsce późnym wieczorem.

Tekst: Irena Prus

W dniach 18-20 maja 2015r. klasy Via i VI c pod pieką nauczycieli ( panie : I.Prus, G.Szulga, E.Sacha, Ł.Moskalewicz)  uczestniczyły w wycieczce do Trójmiasta . Celem wyjazdu było poznanie historii i zabytków ważnych miast nad Morzem Bałtyckim, jakim są Gdańsk, Sopot, Gdynia. To ciekawe miejsce również ze względów krajobrazowych. …